Berniaga samada secara atas talian atau langsung, sudah pasti kita akan berjumpa dengan pelbagai karenha pelanggan, kadang kala tidak masuk akal atau bermacam-macam lagi.
Ada pelanggan yang serius untuk membeli dan ada juga pelanggan yang sekadar bertanya-tanya untuk mencari harga terbaik ditawarkan, jadi sebagai seorang peniaga perlulah sabar melayan karenah mereka ini.
Namun, perlu ketahui dan berhati-hati, hati orang kita tidak tahu, ada segelintir semata-mata ingin menjatuhkan dengan pelbagai cara sehingga perkara kecil diperbesarkan atau hanya cuba mencari kesalahan kita.
Perkara ini berlaku kepada seorang guru matematik bernama Suhaila apabila hanya kerana memanggil 'awak' kepada bakal pelanggan yang tidak diketahui latar belakangnya, dia telah dimarahi dan diherdik oleh pelanggannya itu.
Jom kita baca perbualan mereka seperti telah dimuatnaik oleh guru berkenaan.
Boleh tahan juga bahasa pelanggan ini, hanya kerana panggil awak tidak dipanggil 'sis', 'dear' atau 'yunk', macam-macam perangai orang ni kan, siap herdik guru tak payah bisnes