Bertahun tuhan uji aku dan suami tidak dikurniakan zuriat anak,selama itu juga aku terpaksa hadap mulut yang perli,cemuh,hina sebab tak ada anak.Hinggakan keluarga sendiri cemuh aku,waktu tu hanya air mata sebagai peneman,last aku dah tak tahan aku nekad walau camna pun aku nak juga hamil hingga aku sanggup buat..................................

Dicemuh Tiada Anak.. Ini Yang Aku NEKAD Lakukan Hingga Hamil… |saya ade sedikit petua untuk isteri2 yg telah berkahwin tapi belum hamil. sy pun ada masalah yg sama dlu. skrg alhamdulillah..senang lekat.

Dulu sedih kawen bertahun tp xde anak lagi. org keliling mmg ckp mcm2 lah kan. paling sedih bapak mertua sendri ckp “ntah kau ni ade anak ke tak agaknya”. meleleh air mata.
anak tu rezeki dari allah, tp kita kene usaha. bukan stkat usaha “bersama” je, kene ade usaha sampingan jugak. sy share kan antara ape yg sy buat.
1. sy minum air rebusan buah zuriat. beli pun dr fb. minum suami isteri. hari hari minum. non stop. rasanya mmg tak sedap.
2. mengaji 3 surah non stop setiap mgrib. yassin, al waqiah dan ar rahman. ini bos sy yg suruh baca..dia kata surah2 ni power.
3. apabila bersama, letakkan bantal dibawah punggung. lepas selesai,jangan basuh or cuci dlu. sy angkat kaki naik ke dinding. lama jugak dalam 1-2 jam. letih. tp demi nak anak kan.
3. rajin sedekah. bila sedekah, sy selalu berniat. allah, kurniakan lah aku anak. aku ingin membesarkan dan menyambung umat nabi muhammad. berikan lah aku peluang merasai nikmat menjadi ibu.
4. kalau ade orang tanya eh kau dah bapa lama kawen tak de anak. jangan marah.. sebaliknya sy akan berpikiran terbuka.. kau doakan lah aku. aku teringin sgt nak anak. doakan aku ya. sllunya kalau kita akan bagi alasan (alah, belum rezeki lagi lah). skrg cuba tukar..
5. jangan stress.
6. suka akn kanak2
dlu dekat opis sy, ade sorang kakak ni. cukuplah sy gelarkan kak siti. akk ni cntik, kurus tp dah lama dia kawen tak de anak. ikutkan tahun ni dah 9-10 tahun kawen. dia selalu merungut takda anak. takda anak. bila suruh makan buah zuriat xnk lah. busuk lah. xsedaplah..bila suh ikhtiar, malas n mcm2 alasan. kadang kami lepas kerja dtg bawak anak. mulut dia mengutuk ckp anak kau ni busuk lah.. ape lah. haish, teringat betul sy dengan peristiwa tu. nak anak tp layan budak, suh pegang budak. mcm mcm alasan. geli lah ape lah. smpai skrg xde anak lagi.bila dia tahu kawan2 dia pregnant, dia punya meroyan dekat opis tu, kalah san andreas. dia mmg xboleh terima kalau kawan2 opis dia pregnant. allah, smpai skrg mcm tu lg perangainya.
ini semua yg sy praktik kan masa dlu. semuanya rezeki dr allah. tp kita kene berusaha..-KRT

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close