( VIDEO TRENDING) Allahuakbar !! Bayi ini Dilahirkan ke dunia Tanpa MAta.. Terlalu Sebak.. Ibu Mana yg Ada Kekuatan Terima Takdir Anaknya Sebegini ? Sama-sama kita Doakan Supaya Keajaiban berlaku pd Bayi ini !

( VIDEO ) Allahuakbar !! Bayi ini Dilahirkan ke dunia Tanpa MAta.. Terlalu Sebak.. Ibu Mana yg Ada Kekuatan Terima Takdir Anaknya Sebegini ? Sama-sama kita Doakan Supaya Keajaiban berlaku pd Adik ini !

Bayi Lahir Tanpa Mata Akibat Anophthalmia

#SEORANG ibu tidak dapat menahan kesedihan selepas bayi lelaki yang dilahirkannya tidak mempunyai mata. Keadaan itu disebabkan dia mengalamiAnophthalmia#.

Wanita itu,# Liu Peihua, yang berasal Guangzhou, China, melahirkan anaknya pada 20 September lalu. Anophthalmia menjangkiti 30 daripada setiap 10,000 kelahiran dan bayi yang menghidapnya tidak akan mampu melihat#.
#Bayi berkenaan kini dirawat di sebuah hospital dan ibu bapanya kini sedang berusaha untuk mendapatkan bantuan pakar bagi #membantu mereka.
#Menurut Liu, sepanjang kehamilannya, dia tidak dimaklumkan mengenai keadaan tersebut ketika pemeriksaan rutin dilakukan. #Kes tersebut mendapat liputan meluas media dan bayi itu digelar bayi tanpa mata#.
@Liu berkata meskipun dia 3kecewa dan sedih dengan keadaan anaknya, namun dia tekad untuk membesarkan bayi tersebut walaupun bakal berdepan dengan kesukaran pada masa depan.@
Setakat ini@ tiada rawatan untuk penghidap Anophthalmia @walaupun ada kanak-kanak yang menggunakan mata artificial atau buatan sendiri@.


facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close